Citroen C5 Aircross Hybrid
Geplaatst op 25-03-2021
De Praktijkauto
CITROEN C5 AIRCROSS 1.6 PHEV 165KW SHINE E-EAT8 AUT
Voor mij is een hybride auto de beste oplossing. Deze Citroen beaamt dat nogmaals. Je kunt er heerlijk elektrisch meerijden, zonder angst te hebben dat je geen stroom meer hebt. Dit soort rijders zullen misschien gaan reageren, opladen kan je bijna overal etc. Maar juist het elektrisch rijden en dan overschakelen op benzine vind ik uitstekend. ’s-Avonds aan de paal hangen en de volgende dag kan je ongeveer 36 kilometer elektrisch rijden. Wij maken best wat kilometers, vandaar mijn opmerkingen over hybride.
Op het stuur zitten de bekende knoppen, voor telefoon, radio, maar geen cruise control. Deze zit links en dan achter het stuur. Het dashboard voor de bestuurder blijft heel indrukwekkend, op diverse manieren in te stellen qua lay-out. Wilt u de meters voor hebben staan, of de navigatie, maar ook persoonlijk is mogelijk. Bijzonder! In het midden een lekker groot scherm. Goed afleesbaar. Eronder zit een rij met Touch knoppen, stoelverwarming, climate control, radio, telefoon en instellingen. Werkt allemaal heel soepel, soms iets te! Als je per ongeluk over een knop heen gaat met een vinger, gaat hij direct naar dit item. Voor vingerafdrukken onderzoek zijn dit ideale auto’s. Zeker op de zwarte ondergrond, zie je de afdrukken erg goed. Dan verder naar beneden de tuimelknoppen voor de ventilatie-instellingen. Als je geen climate control gebruikt, kan je hier de ventilator harder of zachter zetten, liever de lucht op de voorruit? Dat kan je hier allemaal regelen. Eronder een ruim vak, voorzien van IQ-oplader voor de telefoon. De twee flesjes water staan stevig, alleen de plek is wat minder. Zeker het linker flesje kan in de weg staan. Een zeer ruime kast, tussen de voorstoelen, bied een oplossing. Daar kan makkelijk een flesje in. Zelfs een fles wijn kan erin en dan wordt die ook meteen gekoeld. Dan de stoelen, dit zijn stoelen maar fauteuils. Wat zitten deze geweldig, zou je zo mee naar huis nemen. De ruimte voorin is meer dan genoeg. Maar ook achterin is er voldoende ruimte en de zit is ook wat hoger dan voorin. Gaat wel ten koste van de hoofdruimte. In de kofferbak zit een speciaal vak om de oplaadslang op te bergen. Prima oplossing, anders neemt hij veel plek in en bij nat weer is de hele kofferbak ook vies.
Met de kombinatie van elektromotor en benzinemotor is er voldoende trekkracht aanwezig. Ook lekker rustig rijden gaat uitstekend. Op de snelweg even iemand inhalen? Gas erop en hij rijdt erg snel boven de wettelijk toegestane maximumsnelheid. Dus, op naar Duitsland en lekker trappen met deze fransoos. De automaat reageert dus soepel en snel, alleen het pookje? Daar moet ik steeds weer aan wennen. Hij mag een geremde aanhanger trekken van maximaal 1300 kg!
Een superlekker zittende Citroën C5 Aircross, een superieur veersysteem, zelfs bij verkeersdrempels voel je bijna niets. Deze hybride uitvoering is te koop vanaf € 41.250, - Een gewone C5 Aircross (geen hybride dus) is te koop vanaf € 33.490, -. Onze uitvoering kost € 48.110, -
Nieuws
-
NIU introduceert: MQi GT Evo
NIU introduceert: MQi GT Evo Nieuwe elektrische motorscooter is sneller dan ...
Lees meer -
Toyota maakt prijs nieuwe GR86 bekend
Toyota maakt prijs nieuwe GR86 bekend Pure sportauto met motor voorin ...
Lees meer
Contact
Alles op Wielen B.V.Otto Dickeplein 60
3311TV Dordrecht
0788422204, 0614493702
info@allesopwielen.nl