Zoek

Ford Puma ST-Line 

De Praktijkauto 

Ford Puma ST-Line 

Het is altijd fijn om weer bij te praten met een pr manager Dit keer Sebastiaan van Ford Nederland. Over de Puma heeft hij direct een aantal USP-punten en o.a. is het automatisch openen van de kofferbak. Uniek in deze klasse. De kofferbak is op zich al een verhaal waard. De hoedenplank is bijvoorbeeld gekoppeld aan de ruit. Dus niet, waar laat je dat ding, maar gewoon mee omhoog. Daarnaast is hij flexibel en als er spullen uitsteken gaat hij eromheen. Kijk, dat is super. 

Daarnaast is de bak te vergroten d.m.v. de plank te laten zakken. Niet bijzonder, maar wel heel waardevol. Die plank kan soms een sta in de weg zijn. Want waar laat je dat ding. Onderin meestal, maar dan verlies weer ruimte. In de Ford Puma plaats je hem gewoon achter de achterbank. Ja, ja dan verlies ook wat ruimte voor ik u al zeggen. Klopt, maar het lijkt minder en het is wel veel handiger. Dan de grootste verrassing. Onderin lag normaal een reservewiel. Wie heeft hem nog? De Ford Puma heeft een geweldige oplossing, de ruimte is er. Alleen niet voor een wiel! Voor rotzooi, zand, grind, kijk maar. In het weekend even lekker de tuin opruimen, naar de stort en meteen door naar de wasstraat. Dan wel de handbediende. Want onderin zit een stop, eruit halen, de slang erin en alles schoonmaken maken. Spoelt onder de auto eruit. Dan is de Puma weer klaar voor de boodschappen. Ja, mannen wij hebben het druk in het weekend. Ik zou alleen niet te veel opscheppen over dit fenomeen. Als je buren het horen, ben je elk weekend bezig.

Is het toch beter om lekker zelf te gaan rijden met deze auto. Een genot, wij reden in de ST line en is een hele complete auto. In een markt waar er veel concurrentie is, is het absoluut een auto die u eens zou moeten bekijken. De voorkant heeft een zeer indrukwekkende gril. Hier komt een auto aan. Ook de dagrijverlichting is er één van, ik ben anders.

Maar ik stap eens in. Stoelen die voldoende steun geven en prima in te stellen zijn. Het stuur heeft de bedieningen die nodig zijn. Het dashboard heeft ook talloze instellingen en is goed af te lezen. De flesjes water staan stevig! Ook kan de telefoon draadloos opgeladen worden. 

Ondanks het feit dat het geen hele grote auto is, je merkt dat de binnenruimte niet al te groot is, heb je er nauwelijks last van. 

Het rijden met deze Puma is een feest en wij hebben genoten. De motor is een drie cilinder van 999 cm³ Hij mag een geremde aanhanger tot maximaal 1100 kg erachter hebben. De door ons geteste uitvoering kost € 36.256,- en hij is te koop vanaf € 26.565,- 

 

Populaire artikelen

NIO EL 7
Introductie Oeps, oeps oeps, ik ben zwaar verliefd. En ik niet alleen,..
Range Rover Sport PHEV
Tja, wat zal ik hierover schrijven? Een dijk van een auto, alles..
Subaru Solterra EV
Introductie De eerste volledig elektrische Subaru. Uiteraard met 4 wiel aandrijving. Ik..